نظریه‌ی فیلم؛ آفرینش گرامر سینمایی

شابک: 9786226414142   
  • گرامر-سینما-(3)1
  • گرامر-سینما-(3)2
  • آفرینش-گرامر-سینمایی-فهرست
٧٠٠٠٠
تومان
محصول در انبار

کتاب نظریه‌ی فیلم: آفرینش گرامر سینمایی به کنکاش در نظریه‌هایی می‌پردازد که نظریه‌پردازان فیلم آفریده یا به کار برده‌اند. هنگامی که معنا گریزپاست، نظریه ابزارهایی برای اندیشیدن، روشی برای پرداختن به فیلم، و ساختاری مفهومی که بتوان به آن چنگ زد در اختیار ما قرار می‌دهد؛ این امکان را فراهم می‌سازد تا بازنمودها را ساخت‌شکنی کنیم و با دست‌یافتن به ابعاد دیگری که در جهان سینمایی ساخته می‌شوند، به درک مسائلی مهم‌تر از مسائل خودمان برسیم. نظریه‌ی فیلم حالت خاصی از نوشتار است كه گرامر سینمایی بی‌همتایی تولید میی‌كند، همانند همه‌ی گرامر‌ها بخشی از نظام قواعد حاکم بر یک زبان است، به‌گونه‌ای که در فرم‌های گوناگون رسانه‌ای قابل ‌اجراست. نظریه‌های فیلم با آفرینش‌گری‌شان نوعی رهاورد معرفت‌شناختی دارند که فناوری‌های فیلم‌سازی و ترکیب فیلم را به‌هم پیوند می‌دهد. فلیسیتی کُلمن با جلب نگاه خوانندگان به مدل‌های گوناگون نظریه، فناوری و تماشاگران، چارچوبی برای اندیشیدن درباره‌ی نظریه‌ی فیلم و اتصال کاربست‌ها به نقاط کلیدی تاریخی در این رشته فراهم می‌کند. 

فلیسیتی كُلمن نظریه‌پرداز هنرهای رسانه‌ای خلاق و استاد فیلم و هنرهای رسانه‌ای است. او نویسنده‌ی دلوز و سینما، مفاهیم فیلم (۲۰۱۱) و ویراستار فیلم، نظریه و فلسفه: متفكران كلیدی (۲۰۰۹) است. 

مجموعه‌ی راه‌های كوتاه كتابخانه‌ای جامع از متون مقدماتی شامل طیف كاملی از مباحث مطالعات فیلم است و به‌شیوه‌ای ویژه و كاربردی برای استفاده‌ی دانشجویان و علاقه‌مندان سینما و فرهنگ عامه طراحی شده است.

 

Share